Followers

Thursday, November 20, 2008

13 November 2008 - Majlis Induksi JPJ

13 Nov 08 tamat la sudah latihan my dear sis sebagai pelengkap sebelum bertugas sebagai Pembantu Penguatkuasa JPJ. Sekejap je masa berlalu..
So 13 Nov tu dipilih sebagai tarikh passing out bg 657 anggota baru JPJ..Semua pelatih dr 3 buah Akademi berkumpul buat kali kedua..Dlm ramai2 tu cuma 20 org pelatih perempuan dan klu x silap aku cuma 19 je yg bertahan..Pelatih lelaki pun ada yg tarikh diri..So bangga jg la aku sbb adik aku mampu bersaing dgn pelatih lelaki sampai saat akhir hehe..

Kali ni aku x bermlm di Melaka, aku bertolak awal pg dr shah alam..pkl 5.30 dh gerak...berhenti jap kt RnR Alor gajjah klu x silap...sarapan n bg Aina mandi dulu...lps tu bertolak semula..on the way tu ada motor JPJ thn kereta buat sekatan..ingat kan raja mana nk lalu rupa nya tu la rombongan bas2 yg bawa pelatih2 tu ke stadium..Ammboiiiii mcm VIP heh...then cpt2 hb aku ikut blkg kereta JPJ yg terakhir tu so cepat la kita org...dh jd mcm pengiring pulak dah..

Sampai stadium tgk ramai dh yg sampai terus pi cari tempat duduk..majlis start agak lewat pkl 9.30 dh..masing2 dh gelisah, ye lah aku yakin ada family yg dh sampai lg awal..terutama yg dtg dr kelantan, pahang , perlis semua tu...So acara bermula dgn kawat la ape lg..Huhhh segak bergaya dgn uniform putih..Nmpk la jg kelibat adik aku..tu pun dia yg sibuk sms mak bg tau dia kt mane..Lps kawat biasa la, acara periksa barisan then penyampaian anugerah utk pelatih cemerlang pastu mula la ucapan2...lps sorg2 VIP..

Sedar x sedar dh 2 jam pelatih2 tu berdiri tegak...Mak ayah n family kt tmpt duduk ni aku tgk dh ramai yg x bg tumpuan kt ucapan2 VIP tu lg dh..
Time tu dh pkl 11.30, mata hari pun dh naik..sambil2 dok intai2 adik aku tu nmpk la pasukan penyelamat dok berlari2...rupa2 nya dh ada pelatih yg pengsan...mula2 tu x la ketara sgt tp lps tu dh start sorang2 tumbang..mak2 ayah2 n family2 ni pun mula x perasan tpbila dh ramai yg tumbang dh jd mcm satu pertunjukan pulak..
Bila ada je yg pengsan mula la bersorak2 konon bg tau kt pasukan penyelamat tu ada yg pengsan..Paling ketara ada sorng makcik kt blkg aku tu...bila ada je yg pengsan dia bgn menjerit2 mcm org excited bola msk gol tu..ish ish ish...Dato' yg tgh bg ucapan tu pun rasa terganggu..aku pun jg malu....ye lah dh tua pun mak cik tu...at least hormat la skit..

Mak aku time tu pun dh mula risau, takut adik aku pun pengsan jg..dlm dok tenung2 tu tetiba ada sorang budak pompuan kt barisan adik aku jatuh...huh mak punya la gelabah..tgk2 budak tu depan adik aku huh lega la mak aku...Kata adik aku dekat 20 org jg la yg pengsan...siap ada yg kene bw pi spital..
Alhamdulillah adik aku x ape2...dh dekat pukul 12 br la ucapan habis..bila barisan kawad dh bergerak2 tu masing2 dh lega..Bk2 pulak lps tu pelatih2 buat gerakan gabungan tp lagu iringan nye POCO POCO hahaha kelakar pulak aku tgk...so majlis tamat disitu then jamuan makan..family yg dtg pun dpt jg makanan free...menu nya nasi tomato, dalca n ayam msk merak..siap dgn ais krim lg tu..
Ok la...merasa la jg aku tgk mjls2 mcm tu..mak abah pun rasa puas n bangga adik dh selesai latihan..pkl 1 kita org dh selesai..tp adik x blh blk lg sbb mlm tu ada majlis penyampain sijil lak. So kita org pi masjid dulu, then bila adik gerak blk akademi kitaorg pun gerak jg sbb nk ambik brg2 adik n bw blk shah alam dulu..pkl 3 gerak blk then 5.30 dh pun selamat sampai rmh..

Jom jamu mata..

pkl 5.30 pg gerak

Aina mandi kt rnr

Sarapan dulu..mak msk hehe!

Rombongan bas2 pelatih, kami follow blkg..


Adik aku barisan depan sekali, tengah2...




Malam nyer

Masing2 muka gelap...sunburn hehehe!!




ni acara last poco poco lg....
amatur sggh perakam video ni..poning aku tgk..
Adik aku group depan sebelah knn..


No comments:

Flickr

Pages - Menu