Followers

Friday, September 3, 2010

Takziah....

Hari ni 26 Ramadhan...lagi 6 hari je lagi Ramadhan akan pergi meninggalkan kita. Entah dapat ke tidak kita bertemu dgn Ramadhan lagi...........

Semalam arwah tok su Faridah, nenek saudara aku telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Keramat. Arwah tok su menghebuskan nafas nya yg terakhir pd 1 september, 24 ramadhan. Uhh sedih sbb tok su rapat dgn kami sekeluarga. Masa kenduri kawin aku sebulan dia tggl kt rmh aku tolong2 apa patut. Syawal thn ni pasti terkenangkan keramahan dia...Al-Fatihah utk tok su...

Teringat tahun lepas..pun sama aku kehilangan 2 ahli keluarga dibulan Ramadhan & Syawal. Arwah pak long, abg kepada mak aku meninggal pd 30 Ramadhan. Selang 6 hari nenek aku pulak, mak kpd arwah pak long dan mak aku, meninggal pd 6 syawal. Mmg suram suasana syawal thn lps.

Ajal dan maut x siapa yg tahu, entah esok, lusa, 2 bln lg, 5 bln lg,1thn lg kita plak yg akan dijemput.Harap2 kita sudah menfaatkan Ramadhan kali ini sebaik yg mampu. Siapa tahu mungkin ini Ramadhan terakhir kita...

Takziah dr aku sekeluarga utk anak2 arwah tok su Faridah.

No comments:

Flickr

Pages - Menu