Followers

Wednesday, July 9, 2008

Melaka 28-29 Jun 08

Hujung minggu di Melaka..

Ngantar adik aku berkursus kt Akademi JpJ,ayer molek..Pi hari sabtu. Mula nya aku cdg x nk ikut, biar hb aku je teman mak n adik aku..last2 mak aku beria2 ngajak aku ikut sekali. Alasan nyer nnt hr ahad dh nk blk perak so x puas main2 dgn aina. Terpaksa la aku ikut. Letih skit la sbb 5 org 1 keta. Aina biasa klu jln jauh mesti tido. Opah dh janji klu aina nk tido opah sanggup riba..Hehe strategi memujuk mak aku.


On the way tu baru call hotel sana sini, at last dpt jg. Ada kosong kt Ancasa Hotel sebelah MITC.
Alhamdulillah..sampai pukul 12 lbh..Check in..rehat smbhyg pastu keluar cari makan..lps mkn pi cari rmh adik tiri mak aku yg dh lama x jumpa. Lepak2 jap pi pantai..pantai apa tah..pukul 7 lbh baru blk hotel..

penat jgn ckp la, 5 org dlm keta tu plus aina yg dh letih n boring asyik dlm keta je. kejap dok kt aku kejap menyeberang ke adik aku..mandi smbhyg lps tu aku dh ngantuk..Aina alhamdulillah senang je tido wlupun ni la 1st time dia tido tanpa buai. Esok pagi2 lg dh siap nk hntr adik aku. Kt sana jumpa Has, hb has n meera. Has pun antar adik dia gak..tp satu gambar pun aku x ambik masa kt sana. Rugi betul..sibuk dgn aina, tmpt nye panas hbs terlupa. Tgh dok tunggu adik hbs daftar tu aina berak pulakkkk...dh la x bw diaper spare sbb ingatkan kejap jer..mandi pun blm aina tu..so terpaksa blk hotel..masa tu dh 10.30 sampai hotel aina lak tido..dgn montot berak nyer blh tido plak so aku decide tunggu je la, nnt terus checkout.

pkl 11 lbh aina bangun, terus mandi kan dia..siap2 checkout then rush pi akademi jpj tu semula..sedih nyer adik aku dh msk asrama dia..x dpt jumpa sblm dia msk. Parents or sape2 pun x dibenarkan hantar sampai asrama. Alhamdulillah adik aku still kt situ. Ada yg kene hantar pi kota bahru n johor rupanya. Adik has kene pi kota bahru.

Dh settle semua, pi makan jap lps tu pi zoo melaka..itu je yg sempat..yg lain x sempat dh nk jln2..pkl 4 lbh gerak blk Shah Alam...fuhhhh penat weh..apa pun enjoy la jg.

Antara gambar buat kenangan.







No comments:

Flickr

Pages - Menu