Followers

Tuesday, May 20, 2008

Trip to Johor

18 Mei aku ada jemputan kawin kt Jementah, Johor...member aku sejak zaman bujang lg, dh lama berkawan.
Mula nya mmg mls aku nk pegi, ye lah jauh 1 hal dgn aina nyer lg...uhhhh
Tp member aku ni beria2 jg srh dtg kenduri dia klu x dtg dia kecik ati huhu...mengenang kan dia member baik aku plus dia dtg masa kenduri aku..aku gagah kan la jg menghadirkan diri..hubby ajak cousin dia buat kwn (second driver la kiranya) ye la kan jauh tu..

So pg2 lg kene la aku siapkan bekalan kitaorg, ala buat sandwich n goreng nugget jer. Siap2 bekal aina sekali pkl 9 gerak pi ambik cousin hubby. Mula nye plan cousin hubby dtg rmh aku.Pukul 8lbh sms dia x jwb rupanya tido lg!! hemmm tunggu punya tunggu dial sms ckp x blh dtg sbb hujan so kitaorg la pi ambik dia..
Pukul 9.45 msk highway bt 3 tu dlm pkl 12.40 kitaorg dh sampai rmh kenduri..huh cepat jg tu..jumpa pengantin (tgh make up2) pastu mkn then lepak2 jap..cuaca panas yg amat, aina dh gelisah n berpeluh2. Abah n mama pn dh berpeluh sakan..Ingat nk blk la sbb plan nk singgah mandi kt gunung ledang. Dah member aku bising srh tggu jg sampai dia selesai bersanding..siap buat muka lg..huhhh

So aku tggu la jg, nasib la hubby sporting, aina plak wlu pn dh sememeh dgn rambut kusutnya baju dh x berbutang, kasut dh buka tp tetap mentennnnn senyum jer..alhamdulillah. Pkl 2.30 pengantin x sampai jg lg, terus aku salinkan baju aina..pakai yg nipis skit kesian dia, 2.45 camtu pengantin sampai, amik2 gambar tggu dia bersanding jap, pengantin kluar nk mkn jer aku serbu. Bukan apa nk bg tau kwn aku tu yg aku dh nk blk..

Salam2, cium2 skit pengantin(dgn pengantin pompuan la) amik survenior bag, mak pengantin bg lauk skit pastu terus pi gunung ledang.
Sampai situ aina plak dh tertido, tggu jap lps tu angkat jg la sbb dh ptg kan..Nnt lmbt plak gerak blk shah alam.

Salin baju (punya la ramai org kt toilet tu, beratur 10 minit aku msk toilet salin bj 2 minit jer huh) pastu mandi timeeeeeeeee!! mandi pun x puas sbb dh ptg, bw bby lak hutan2 tu risau jg kan..pkl 6 kita org siap nk gerak blk. Masing2 letih yg amat tp puashati jg sbb dpt singgah gunung ledang.
Sampai shah alam pkl dh dekat pkl 10 sbb cousin hubby termsk ikut tol sg besi so jauh skit la..hntr cousin blk rmh dia, singgah kedai tapau mknn (punya la lama menunggu, lembab toi mamak kedai tu) pkl 11 lbh br sampai rmh..huhhh mmg meletihkan..Nasib la isnin cuti so blh cover letih..


surveniour bag, 1st time aku dpt bunga hidup as a surveniour dr pengantin. Yg lain tu kipas,candle,sapu tgn n kek.
Gambar2 sekitar majlis









No comments:

Flickr

Pages - Menu