Followers

Wednesday, May 14, 2008

Aina kene kuarantin!!

Alaaaaa dh tunggang langgang blog aku ni, x pe lah...ni nk citer psl aina kene demam campak.

Mula aku perasan ada bintik2 kt montot dia hari selasa malam 22 April..Aku call pengasuh aina tanya dia perasan x, kak Sal ckp ada jg dia nmpk tp dia ingat kan kene gigit nyamuk. K.Sal srh aku cari air kelapa n bg aina minum..klu demam campak nnt cepat skit kluar hbs..Kebetulan ada kelapa muda kt rmh hubby bw blk dr kg dia weekend sblm tu..Terus bg aina minum..
Esok nyer still hntr kt pengasuh la, rabu mlm tu bg minum air kelapa lg. dlm pkl 1-2 cam tu badan aina panassss sgt, bersentuh dgn kulit aku terasa perit..aku dh risau.

Terus amik air n basahkan kepala aina, buka baju n seluar aina..lap2 kan bdn dia. Esok pagi2 aku cek tgk bintik2 merah dh penuh satu badan, muka kaki tgn seme..Terus bw aina pi klinik...masa kt klinik tu bdn aina dh kurang skit pns nyer tp time tu pun dh 37.7 dh..
Lps amik ubat doctor x galak kan aku hntr aina ke rmh pengasuh sbb takut berjangkit so aku pn EL la 2 hari..dok la kt rmh kami dua beranak.
Tp Alhamdulillah hari ahad tu aina dh semakin ok, so isnin aku dh keje balik. Aku bkn apa dh la 2 May tu nk amik cuti lg sbb nk blk kg..
So kene la amik hati bos skit.


No comments:

Flickr

Pages - Menu