Followers

Wednesday, May 14, 2008

Aina Nur Insyirah Bt Muhammad Taufik

Ni cerita bab no 2, sub topic kpd tanda pengenalan :-)

9 bulan after majlis kawin kami dikurniakan satu anugerah tuhan yg x ternilai n sgt istimewa tanda kasih sayang Myfik..Org cakap bunting pelamin..ye ke??? tp yg pasti 2 minggu je aku berdua dgn hubby..
Lps tu bertiga sampaiiiiii la skrg ni..

Kisah nyer pagi 6 sept tu pukul 2.30 pg camtu aku mula rasa pergerakan bby yg aktif sgt, gerak bby tu seolah2 ke bawah (agak nye time tu bby tgh berusaha msk ke ruang pelvik kot)
aku bgn pi toilet, lps buang air rasa cam ada air lg keluar, aku agak itu la air ketuban kot tp skit jer, mcm terkencing gitu opppsss !!
Aku teruskan je tido..tp tido2 ayam je ler. Pukul 6.30 aku bgn, ingat nk mandi solat n siap2 pi keje la. Masuk toilet tgk ada cam darah n lendir skit so aku kejut kan hubby.
Aku bg tau dia & bincang nk pi keje ke x...masa tu aku x rasa apa2 lg.

Atas nasihat hubby aku x pi keje, lps hubby pi keje aku pn start buat keje rmh n prepare apa yg patut. Aku basuh kain, kemas bilik, kemas rmh, iron baju....sambil2 tu aku rendam akar fatimah n minum air nye skit2 sambil sapu kt perut..
pkl 8-9 camtu sakit dtg selang 10 minit...aku blh lg goreng sosej, buat air milo + marjerin (hehe petua mudah bersalin) sarapan...sambil2 tu sms kwn2..
pkl 11.30 sakit dtg dh selang 5 minit so aku call hubby srh dia ambil half day sbb pkl 1 aku nk pi klinik.
Hubby aku x percaya siap tanya byk kali betul ke ni aku dh nk bersalin. Agak nyer sbb dia dgr suara aku mentennnn je kot.

So pukul 1.20 cam tu hubby aku sampai rmh n aku pn siap2...dlm pukul 1.45 dh sampai Klinik UMRA kt sek.13 shah alam..
hubby aku park keta aku msk ke klinik..jumpa doc....

doc : anak keberapa?
aku : anak sulung..
doc : ooooh lambat lg, (aku pn mmg ingat lmbt lg) sila kita cek bukaan tgk mcm mane..
aku : ok

aku pn baring la, lps seluk jer doc terkejut...dh 5cm, terus dia srh nurse prepare labour room..

doc: u ni berani la lmbt2...lagi 1 jam u bersalin tau.. (dia marah aku plak)
aku : mane la sy tau, ingat kan lmbt lg :-)

dlm lift on the way ke labour room lak

doc : u kira very lucky, org lain klu dh 5 cm tu dh jerit2 dh gigit2 tau
aku : senyum je la...mane aku tau kan, x prnh bersalin lg pn aku rasa still blh thn..

dekat pkl 2pm msk labour room gedebuk gedebak siap2, berak, msk air semua pendek citer pkl 2.18pm lahir lh anak kami kedunia . Alhamdulillah syukur yg x terhingga, Allah permudahkan proses kelahiran Aina.


Aina Nur Insyirah baru lahir..


Gitu ler citer nyer, dok sehari semalam kt UMRA tu esok nyer blk rmh..
4 hari lps tu balik berpantang kt kampung..

Aina hisap susu mama for the 1st time huhu....syahdunyaaa!! gambor ni kene kecik skit bab2 ni hehe!


Aina umur 5 jam....hehehe ada ke org ckp umur camtu...
kualiti gambar kurang memuaskan, guna camera phone masa ni...



Aina 11 hari....mula2 ada rambut , esok nyer botak dah...
x buat majlis pun, ye la bulan puasa masa tu..just panggil bidan yg mengurut aku tu srh cukur rambut aina sekali..


Kegembiraan menyambut permata hati ..aina & abah





No comments:

Flickr

Pages - Menu